بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

آخرین خبرها
اطلاعات تماس
پرس ماشین

پرس ماشین چیست؟ از این دستگاه به چه منظوری استفاده می شود؟ چگونه می توان پرس ماشین تهیه کرد؟ با ما در مجموعه برادران صادقی همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید که از این مسائل آگاه شوید.

حتما تاکنون خودروهایی که از رده خارج شده اند و یا به دلیل بروز حوادث بسیار سنگین از کار افتاده اند را دیده اید. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که با این خودروها چه کار می کنند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که تمامی خودروهای فرسوده، از رده خارج شده و خودروهایی که به دلیل بروز حوادث عملکرد خود را از دست میدهند توسط شرکت ها و کارخانه های مخصوصی پرس می شوند که این عملیات توسط دستگاه پرس ماشین انجام می گردد.

 پرس ماشین چیست؟

به دستگاهی گفته می شود که اندازه بسیار بزرگی دارد و اندازه آن به گونه ای است که یک خودرو را می توان در داخل آن جای داد. زمانی که خودروهای فرسوده را در داخل این دستگاه قرار میدهند، عملیات پرس خودرو فرسوده آغاز می شود و از خودروی مورد نظر تنها مشتی از آهن فشرده شده به جای می ماند.

هدف از به کار بردن این دستگاه چیست؟

همان طور که اشاره شد از دستگاه پرس ماشین برای فشرده کردن و یا پرس خودرو فرسوده و ماشین های فرسوده استفاده می شود که اصلی ترین هدف از انجام این کار بازیافت آهن است.

به صورت کلی با انجام این کار می توان با پرس ضایعات فلزی و آهنی که برای ساخت خودرو ها و ماشین آلات به کار رفته است. آن ها را بازیافت کرده و از آن ها مجددا استفاده نمود.

با انجام این کار در مصرف آهن که یک منبع طبیعی پایان پذیر است صرفه جویی می شود و می توان از آهن فشرده شده به دست آمده مجددا استفاده کرد.

انواع پرس ماشین چیست؟

پرس ماشین به صورت کلی از نظر نحوه عملکرد به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

پرس دستی و پرس هیدرولیکی، پرس های دستی به صورت دستی تنظیم می شوند و فعالیت خود را آغاز می کنند، اما پرس های هیدرولیکی قابلیت کنترل از راه دور دارند و امروزه بیشتر از این نوع پرس ها استفاده میشود.

لازم به ذکر است که در صورت بروز مشکل در هر یک از این پرس ها، دستگاه خود برای تعمیر خودش اقدام می کند و عیب یابی را انجام می دهد.

نکاتی در رابطه با دستگاه پرس خودرو:

از آنجایی که دستگاه پرس ماشین قادر است تا قطعات بسیار سخت و محکم آهن را پرس کند، مسلما برای انسان خطر بسیار زیادی دارد و کسانی که با این ماشین در ارتباط هستند، باید نکات ایمنی را به میزان کافی رعایت کنند. که برخی از این نکات از قبیل زیر می باشد:

  • استفاده از لباس و کلاه ایمنی در حین روشن بودن دستگاه

  • پرهیز از نزدیک شدن به دستگاه تا حد امکان

  • کنترل از راه دور دستگاه پرس در انواع آن که قابلیت کنترل از راه دور دارند

  • پرهیز از نزدیک شدن به دستگاه در مواقع روشن بودن آن

  • چک کردن دستگاه قبل از اینکه آن را روشن کرد

  • پرهیز از نزدیک کردن دست و سایر اعضای بدن به دستگاه در مواقع فعالیت آن

  • و…

چنانچه این نکات ایمنی توسط پرسنلی که دستگاه را راه اندازی می کنند رعایت نشود، خطرات بسیار زیادی برای افراد وجود دارد و امکان قطع عضو آنها و یا حتی مرگ نیز وجود خواهد داشت.

پرس ماشین را چگونه می توان تهیه کرد؟

کسانی که قصد دارند از دستگاه پرس ماشین استفاده کنند و یا به دنبال خرید آن هستند، می توانند از مجموعه برادران صادقی که تولید کننده انواع دستگاه پرس ماشین است در این زمینه کمک بگیرند و تجهیزات مختلف پرس را از این مجموعه خریداری کنند.

ماشین سازی برادران صادقی اولین تولید کننده اینگونه ماشین ها است و بنیانگذار تولید ماشین آلات پرس است که از سال 1364 به تولید این ماشین ها در کشور می پردازد.

بخش پایانی

در این مقاله این دستگاه را برای شما هموطنان عزیز مورد بررسی قرار دادیم تا شناخت کافی از این دستگاه پیدا کنید. همینطور بدانید که خودروهای فرسوده چگونه بازیافت می شوند تا از آنها به شکل مجدد در صنایع استفاده کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تماس های موجود در وب سایت برادران صادقی تماس بگیرید و از همکاران ما در این زمینه کمک دریافت کنید.

جهت خرید و اطلاع از قیمت دستگاه پرس ماشین کلیک کنید.

نویسنده

seokar seokar

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...