بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

آخرین خبرها
اطلاعات تماس
پرس قراضه آهن با پرس های تمام اتوماتیک سایز100-ماشین سازی برادران صادقی

مقاله قراضه آهن چیست؟ بررسی در مورد قراضه آهن و ضایعات آهن گردآوری شده توسط ماشین سازی برادران صادقی پرداخته شده است.

قراضه آهن چیست :

با ماشینی شدن زندگی جایگاه فلزات اعم از آهن، آلومنیوم،مس،چدن و … جزو جدا نشدنی از ساختار تکنولوژی و زندگی شده است.

قراضه به ضایعات آهنی که بعد از استفاده در صنعت خاص مانند ساخت انواع دستگاهها و یا به دلیل پرت شدن از بدنه اصلی ایجاد می شود گفته می شود.

قابل ذکر است قراضه آهن  به ضایعات آهن کم کربن اطلاق می شود.

ضایعات کم کربن قابلیت این را دارد که بعد از استفاده مجددا در چرخه کارخانجات ذوب قرار بگیرد.

سفاله تراشکاری ها، دور ریز کارخانجات ذوب، ضایعات کارخانجات خودرو سازی، قراضه پرس کاری ها، صنایع قطعه سازی، کارخانجات نفت و پترو شیمی، صنایع ریلی ، صنایع هوایی، صنایع کشتی سازی، صنایع کشاوری ،صنایع ساخت لوازم خانگی تماما محل های تولید انواع قراضه آهن که از رده مصرف خارج شده اند هستند، با توجه به اینکه آهن را می توان فلز همه کاره در تمامی صنایع نامبرد به همین دلیل از ارزش بسیار بالای بر خوردار است.

 

قراضه های آهن در ابعاد و اشکال مختلف وجود دارد، به عبارتی قراضه فلزی از پسماند صنایع بدشت می آید که از تیر آهن در صنعت ساختمان سازی که در خانه های کلنگی وجود دارد تا سفال های تراشکاری و ضایعات آهنگری همه و همه جزو فلزات قراضه محسوب می شوند که هر کدام بنا به مواد تشکیل دهنده در دسته بندی خود قرار میگیرند و بعد از جمع آوری و غربالگری توسط قیچی های برش ضایعات خورد شده در نهایت بعد از پرس شدن توسط دستگاههای پرس هیدرولک یا مچاله کن آهن به کارخانجات ذوب ارسال می شود.

پرس های هیدرولیک مچاله کن قراضه آهن ساخت ماشین سازی برادران صادقی راه مناسب برای بازگرداندن و تامین فلزات در صنعت است.

قراضه یا ضایعات اهن شامل انواع فلزات رنگی و غیر رنگی می شود.

انواع ضایعات فلزی را می توان اینگونه نام برد :

  • ضایعات و قراضه آهن
  • ضایعات و قراضه چدن
  • ضایعات و قراضه استیل
  • ضایعات و قراضه مس
  • ضایعات و قراضه سرب
  • ضایعات و قراضه روی
  • ضایعات و قراضه برنج
  • ضایعات و قراضه کروم

انواع قراضه آهن چیست :

قراضه آهن به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

ضایعات و قراضه آهن جدید؛ قراضه های جدید شامل ضایعات برش فولاد، تراشکاری، ماشین کاری دسته بندی می شوند که به دلیل نو بودن قراضه آهن سریعا به کارخانجات ذوب منتقل می شود و به خاطرعدم ناخالصی نیاز پیش تصفیه ندارد.

ضایعات و قراضه آهن قدیمی ؛ ضایعات آهن قدیمی شامل ضایعاتی می شود که از محصولات فلزی مانند خودرو، موتور سیلکت ، لوازم آشپزخانه و خانه ، ماشین آلات، ساختمان ها به دست می آید. با توجه به آنکه ضایعات بعد از یک فرآیند استفاده، به صورت درهم جمع اوری می شود که قطعا بعد از جدا سازی نیاز به تصفیه دارد.

با توجه به ارزشمند بودن ضایعات فلزات به خصوص قراضه آهن در بازار های داخلی و بازار های جهانی از ارزش زیادی برخوردار است که به عنوان اصلی ترین منبع تامین آهن مورد استفاده قرار میگیرد.

قراضه آهن در گرید های مختلف دسته بندی به شرح ذیل دسته بندی می شود؛

  • قراضه آهن درجه سوپر ویژه.
  • قراضه آهن درجه ویژه.
  • قراضه آهن درجه 1قراضه آهن درجه 1 که بیش از 95 درصد آن را آهن  تشکیل داده است  و آلیاژهای دیگری مانند گوگرد و فسفر جدود 5 درصد آن را تشکیل داده است به همین دلیل در ضایعات آهن درجه 1 دسته بندی می شود.
  • قراضه آهن درجه 2قراضه آهن درجه 2 مواد تشکیل دهنده آن کمتر از 94 درصد در آهن وجود دارد  میزان گوگرد و فسفر این نوع ضایعات در حدود ۶ درصد است ومیزان سایر عناصر از جمله نیکل، مس، کروم هم کمی بیشتر از نوع اول است.
  • قراضه آهن درجه 3ارزش و قیمت قراضه  یا ضایعات فلزی در بازار نسبت به نوع و درجه خلوص درجه بندی می شود.کارخانجات ذوب فولاد با روش های قوس الکتریکی و کروه القایی اقدام به برگرداندن قراضه آهن به چرخه تولید و صنعت می شوند.

انواع قراضه به صورت اجمالی معرفی شد قطعا پرس های هیدرولیک یا مچاله کن آهن و ضایعات ساخت ماشین سازی برادران صادقی ارائه راهکار مطمئن برای ایجاد چرخه بازیافت انواع فلزات باشد.
ارزش و قیمت قراضه یا ضایعات فلزی در بازار نسبت به نوع و درجه خلوص درجه بندی می شود.کارخانجات ذوب فولاد با روش های قوس الکتریکی و کروه القایی اقدام به برگرداندن قراضه آهن به چرخه تولید و صنعت می شوند.

شرایط ویژه ای که ضایعات فلزی برای بازیافت ایجاد می کند بر هیچ کس پوشیده نیست!

  • صرف جویی در مصرف سوخت های فسیلی جهت ذوب کردن یا تولید برق قوی برای کوره های قوس الکتریکی نزدیک به 70 درصد است.
  • صرفه جویی در منابع معدنی خام مانند سنگ معدن که شامل سنگ های آهن و… می شود در حدود 90 درصد است.
  • کاهش چشم گیر آلاینده های تولید تا 86 درصد.</br>

    با توضیحات بالا میتوان پی برد که بازیافت فلزات تاثیر چشمگیری بر صرفه جویی در تمامی منابع دارد.

نتیجه در مورد مقاله قراضه آهن چیست :

قطعا در گذشته با نبود علم و دانش در صنعت بازیافت فلزات منابع معدنی و مالی زیادی صرف تولید انواع فلزات می شد. حالا به لطف وجود دانش فنی و تکنولوژی های روز میتوان ادعا کرد که روش فعلی بازیافت فلزات در بهترین شرایط موجود قرار دارد که پرس های هیدرولیک ساخت ماشین سازی برادران صادقی با آخرین متد و تکنولوژی کمک شایان توجه در صنعت بازیافت ایفا می کند.</br>

جمع آوری و فروش قراضه که در نهایت انتقال به کارخانجات ذوب راهکار مناسبی برای تامین انواع فلزات و اجرای چرخه بازیافت در تولید آهن و فلزات می باشد.

نویسنده

master

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...