بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

آخرین خبرها
اطلاعات تماس
پرس هیدرولیک

طرز کار پرس هیدرولیک :پرس هیدرولیک چیست؟ طرز کار پرس هیدرولیک چگونه است؟ آیا میخواهید از پرس هیدرولیکی استفاده کنید؟ با ما در مجموعه ماشین سازی برادران صادقی همراه باشید تا در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

پرس هیدرولیک چیست؟

پرس هیدرولیکی یکی از انواع دستگاه پرس صنعتی است که در صنایع مختلف استفاده می شود.

پرس هیدرولیک به ماشین سنگین وزنی گفته می شود که برای انجام دادن عملیاتی همچون پرس کردن و یا فشرده سازی اجسام مورد استفاده قرار میگیرد.

پرس هیدرولیک به کمک اصل پاسکال فعالیت خود را انجام میدهد که بر اساس این اصل زمانی که یک نیرو بر روی یک جسم سیال وارد می شود، فشار وارد شده بر جسم در محیط ثابت می ماند و به این شکل عملیات مچاله سازی و فشرده شدن اجسام انجام می شود.

اجزای تشکیل دهنده پرس هیدرولیکی:

با توجه به این که پرس مورد نظر از نوع هیدرولیک است، اجزای اصلی به کار رفته در ساخت آن همان اجزایی هستند که در سیستم های هیدرولیکی وجود دارند. به عبارت دیگر سیلندر، پیستون، لوله هیدرولیک و … از جمله اجزای تشکیل دهنده این پرس به حساب می آیند.

طرز کار پرس هیدرولیک چگونه است؟

در خصوص عملکرد این دستگاه لازم است تا سیستم از سیلندر کوچکی که در آن قرار گرفته است تغذیه کند و سپس پیستون موجود در آن به حالت فشرده تبدیل می شود. سپس روغن به واسطه یک لوله به سیلندر بزرگ راه پیدا می کند و نیروی اعمال شده بر روی پیستون سیلندر بزرگتر باعث می شود تا سیال به سیلندر کوچک تر راه پیدا کند.

به عبارت دیگر نیرویی که به سیلندر کوچک وارد می شود باعث می شود تا نیروی بزرگ تری در قسمت خروجی سیلندر بزرگ ایجاد شود.

چگونه میتوان پرس هیدرولیک را از سایر پرس ها تشخیص داد؟

معمولا برای اینکه بتوان تشخیص داد یک پرس از نوع هیدرولیکی است و یا خیر آن را به واسطه سیلندری که در بالای دستگاه قرار دارد تشخیص می دهند و یا بر اساس شکل ستونی سیلندر میتوان این موضوع را تشخیص داد.

ویژگی های پرس هیدرولیک:

پرس های هیدرولیکی معمولا دارای فشاری در حدود 200 الی 300 بار هستند که معمولا در خصوص اهداف صنعتی از انها استفاده می شود زیرا از فشار بسیار بالایی برای پرس کردن فلزات و تبدیل کردن آنها به ورقه های نازک در این نوع پرس ها وجود دارد.

با پرس هیدرولیک 100 تن بیشتر آشنا شوید

طرز کار پرس هیدرولیک و نکات ایمنی:

با توجه به اینکه دستگاه پرس مد نظر یک دستگاه بسیار پر قدرت است و از نیروی بسیار زیادی برخوردار است که هر آنچه در  بین آن قرار بگیرد را از بین می برد باید نکاتی از قبیل زیر توسط کسانی که با این دستگاه سر و کار دارند در نظر گرفته شود:

  • پوشیدن لباس ایمنی
  • خارج کردن هر شی و یا جسمی از لای دستگاه پیش از روشن کردن آن
  • پرهیز از شوخی کردن با دیگران در مواقعی که دستگاه روشن است
  • پرهیز از انجام دادن فعالیت های خطرناک در مجاورت دستگاه
  • پرهیز از هر گونه فعالیتی که باعث پرت شدن حواس پرسنل شود
  • خودداری کردن از مکالمه تلفنی
  • فاصله گرفتن از دستگاه در حین انجام عملیات پرس
  • و…

پرسنلی که در یک کارخانه و یا مجموعه با این دستگاه پر قدرت کار می کنند، باید حتما تمامی مسائل ایمنی را رعایت کنند تا بتوانند امنیت خود و دیگران را حفظ کنند و از ایجاد حوادث ناگوار جلوگیری نمایند.

کلام پایانی:

طرز کار پرس هیدرولیک و کاربرد آن در صنایع:

نحوه عملکرد دستگاه پرس و قدرت آن باعث شده است تا امکان استفاده از آن در صنایع مختلفی از قبیل زیر وجود داشته باشد و به عنوان یک ابزار کاربردی در صنایع نام برده شده در نظر گرفته شود که این کاربرد ها به شرح زیرند:

  • آهنگری

  • فشرده سازی ماشین

  • فشرده کردن قطعات و محصولات مختلف

  • تولید محصولات

  • و….

لازم به ذکر است که انواع دیگر دستگاه پرس برای کاربرد های مختلف دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام پایانی:

طرز کار پرس هیدرولیک مساله مهمی است که باید تمامی تکنسین هایی که با آن در کارخانه ها سر و کار دارند از آن اگاه باشند. به همین دلیل در مجموعه ماشین سازی برادران صادقی که ارائه دهنده و تولید کننده انواع پرس است، به بررسی این مسائل پرداختیم.

نویسنده

seokar seokar

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...