بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

آخرین خبرها
اطلاعات تماس
دستگاه پرس ضایعات آهن

دستگاه پرس ضایعات آهن چیست؟ آیا می دانید دستگاه پرس ضایعات آهن برای چه هدفی استفاده می شود؟ کسانی که مایل به دریافت پاسخ این پرسش ها هستند، می توانند با مطالعه این مطلب به پاسخ پرسش های خود دست پیدا کنند.

در صنایع مختلف و صنعت کشور ما به میزان زیادی از آهن استفاده می شود و مصرف آهن در این رابطه به قدری زیاد است که عدم وجود آهن مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می کند.

از آنجایی که در صنعت به مقدار زیادی آهن نیاز است و هزینه استخراج آهن و تهیه آن بسیار بالا است. بسیاری از شرکت های موجود در کشور در زمینه بازیافت ضایعات آهن فعالیت دارند تا آهن های به کار رفته برای اهداف مختلف را که دیگر قابل استفاده نیستند، بازیافت کنند و امکان استفاده مجدد از آن ها را فراهم سازند.

به این منظور از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که دستگاه پرس ضایعات آهن یکی از انواع این دستگاه ها است.

دستگاه پرس ضایعات آهن چیست؟

به دستگاهی گفته می شود که ضایعات آهن را به ابعاد یکنواخت و همسان تبدیل می کند و سپس با ایجاد فشار بسیار زیاد بر روی آنها باعث می شود که عملیات پرس آهن انجام گردد.

با انجام شدن عملیات پرس آهن توسط این دستگاه، می توان ضایعات بسیار بزرگ آهنی را به یک مچاله از آهن تبدیل کرد.

به گونه ای که اگر یک خودروی فرسوده و قراضه را در داخل این دستگاه ها قرار دهید تنها مشتی از آهن خورد شده برای شما باقی می ماند.

با انجام دادن این امور توسط این دستگاه میتوان از آهن له شده به دست آمده به شکل مجدد برای اهداف دیگری استفاده کرد. به این شکل در مصرف آهن که یک منبع طبیعی گران قیمت است صرفه جویی نمود.

انواع ماشین های پرس ضایعات آهن چیست؟

دستگاه پرس ضایعات مربوط به آهن دارای دو نوع مختلف دستی و اتوماتیک هستند که هر کدام از آنها به خودی خود دارای انواع مختلفی می باشند که انواع آنها از نظر عملکرد به شرح زیر می باشند:

دستگاه پرس اهرمی:

این دستگاه ها در واقع از انواع دستگاه پرس دستی محسوب می شوند که برای بریدن و فرم دادن ورقه های نازک فلز مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در واقع شباهت زیادی به قیچی اهرمی دارند.

دستگاه پرس پیچی:

از جمله این دستگاه، دستگاه های پرس دستی هستند که به شکل عمودی بالا و پایین می روند و از آن برای بریدن ورقه های نازک فلز استفاده می شود.

دستگاه پرس پیچی اصطکاکی:

در این دستگاه ها اصطکاکی به یک الکترو موتور مجهز است و با چرخش آن به سمت چپ، فلکه ای که به پیچ متصل است به حرکت در می آید و پیچ به همراه سر پرس پایین می آید. با این وجود چرخ طرف راست با چرخ فلکه عمل برگشت را انجام می دهد.

دستگاه پرس ضربه ای:

این نوع پرس در واقع از جمله دستگاه هایی است که برای برشکاری فلزات استفاده می شود و به صورت عمودی روی ریل ها بالا و پایین می شود.

دستگاه پرس پنوماتیکی:

دستگاه های پرس پنوماتیکی در واقع نوعی سیلندر پیستون پنوماتیکی هستند که برای فرم کاری استفاده می شوند.

دستگاه پرس هیدرولیکی:

دستگاه های  پرس هیدرولیکی مجهز به یک سیلندر دو کاره هستند که طول حرکت ضربه زدن آنها قابل تنظیم است و قوی ترین پرس ها امروزه با استفاده از این نوع تکنولوژی ساخته می شوند. بدین معنا که دستگاه های پرس جدید معمولا از نوع هیدرولیکی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای پرس هیدرولیک کلیک کنید.

کلام پایانی

در مجموعه برادران صادقی بررسی کردیم که دستگاه پرس ضایعات آهن چیست. در بخش پایانی این مطلب لازم است تا یادآوری کنیم که هر یک از انواع دستگاه های ذکر شده در این مطلب برای هدف خاصی به کار می روند. همینطور از آنها برای پرس کردن انواع مختلفی از فلزات استفاده می شود.

در واقع هر چه ابعاد فلزاتی که قصد تولید ضایعات آنها را داشته باشید بزرگ تر باشد، از انواع سنگین تری از این تجهیزات و دستگاه ها باید استفاده کنید تا بتوانید ضایعات آهن را پرس نمایید و از آنها مجددا استفاده کنید.

به عبارت دیگر می توان گفت که اهداف همه این دستگاه ها یکسان هستند اما در ابعاد فلزات و ضایعات با هم متفاوت می باشند.

برای اطلاع از قیمت دستگاه پرس ضایعات آهن کلیک کنید.

نویسنده

seokar seokar

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...