بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

آخرین خبرها
اطلاعات تماس
بلاگ

ایمنی دستگاه های قیچی ضایعات

دستگاه قیچی ضایعات

دستگاه قیچی ضایعات :در رابطه با ایمنی این دستگاه  چه می دانید؟ آیا می دانید  دستگاه قیچی  چگونه است؟ اگر مایلید که با این دستگاه و میزان ایمنی آن آشنا شوید، با ما در مجموعه برادران صادقی همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

در کارخانه های صنعتی مختلف در سراسر جهان به منظور امکان استفاده مجدد از مواد به کار رفته و فلزات از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که دستگاه قیچی ضایعات یکی از این دستگاه ها است و به وفور در کارخانه های صنعتی سراسرجهان مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه پرس ضایعات فولاد بیشتربخوانید

دستگاه قیچی ضایعات چیست؟

این دستگاه به منظور فرآوری ضایعات مورد استفاده قرار می گیرد و از این دستگاه بیشتر برای فرآوری ضایعات فولادی در صنعت ذوب آهن استفاده می شود.

این دستگاه که گیوتین ضایعات نیز نامیده می شود، به مدیران در کارخانه های صنعتی این امکان را میدهد که فلزات را در اندازه ها و ابعاد دلخواه برش دهند و از آنها در امور مورد نظر استفاده کنند و بازیافت فلزات را انجام دهند.

دستگاه قیچی ضایعات چگونه کار می کند؟

دستگاه قیچی ضایعات که سنگین وزن و بزرگ است، مجهز به یک تیغه فلزی بسیار تیز است و ظاهری شبیه به قیچی دارد که زمانی که فلزات و ماده مورد نظر در داخل آن قرار می گیرد، با پایین آمدن اهرم دستگاه، فلز به دو نیم تقسیم می شود و به ابعاد مورد نظر می رسد.

برای کار کردن با این دستگاه با میزان زیادی محتاط بود تا از بروز حادثه جلوگیری به عمل آید.

تکنسین هایی که نظارت بر دستگاه قیچی ضایعات را انجام می دهند باید به میزان کافی با آن آشنا باشند و از بروز حادثه جلوگیری کنند.

ایمنی دستگاه های قیچی ضایعات چگونه است؟

از انجایی که دستگاه های قیچی ضایعات بسیار تیز و برنده است، ایمنی در آن و میزان ایمنی مساله بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. برای اینکه از ایمنی در حین کار کردن با این دستگاه برخوردار باشید به مطالبی به شرح زیر دقت کنید و آنها را در حین کار کردن با دستگاه رعایت نمایید:

از پوشیدن لباس های گشاد و دست و پا گیر در حین کار کردن با این دستگاه بپرهیزید و سعی کنید که لباس کار مناسب و یکسره به تن داشته باشید.

علائم هشدار دهنده مورد نیاز را بر روی دستگاه نصب کنید تا سایر افراد نیز موارد احتیاطی را رعایت کنند و دچار حادثه نشوند.

از هر گونه شوخی کردن در حین کار کردن با دستگاه قیچی ضایعات بپرهیزید زیرا ممکن است که حواس شما پرت شود و دچار حادثه شوید.

سعی کنید که در مدت زمان روشن بودن دستگاه از حرف زدن با همکاران خود و یا صحبت کردن با موبایل و … بپرهیزید و تمامی حواس خود را بر روی فعالیت دستگاه متمرکز کنید.

پیش از انکه دستگاه قیچی ضایعات را روشن کنید تا فعالیت خود را آغاز نمایید، مطمئن شوید که چیزی در بین دستگاه قرار ندارد و دستگاه در حالت نرمال قرار گرفته است.

از برنامه دوره ای برای تعمیر و نگهداری دستگاه استفاده کنید و پیش از اینکه دستگاه را روشن کنید، وضعیت دستگاه را کنترل نمایید.

در خصوص ایمنی دستگاه های قیچی ضایعات باید به این مساله نیز توجه داشته باشید که دستگاه به زمین متصل باشد.

زمانی که دستگاه روشن و در حال فعالیت کردن است، از چک کردن و تست کردن آن بپرهیزید و برای آزمایش وضعیت دستگاه آن را خاموش کنید و سپس این کار را انجام دهید.

از قرار گرفتن در بخش عملیاتی دستگاه بپرهیزید تا بخش های فعال دستگاه به شما برخورد نکند و دچار آسیب نشوید.

بخش پایانی:

در مجموعه ماشین سازی برادران صادقی در رابطه با ایمنی دستگاه های قیچی ضایعات با شما عزیزان صحبت نمودیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید و مسمر ثمر واقع شده باشند. چنانچه به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیازمند هستید، از سایر مطالبی که در این وب سایت برای شما درج کرده ایم، استفاده نمایید.

فراموش نکنید که رعایت نکات ایمنی در خصوص تمامی دستگاه های صنعتی پرس ضایعات امری واجب و ضروری است که نباید از آن غافل شوید. در غیر این صورت خطرات مرگباری ممکن است که دامن گیر شما همطونان عزیز گردد که امکان جبران آنها وجود نخواهد داشت.

نویسنده

seokar seokar

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...