بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

آخرین خبرها
اطلاعات تماس
دستگاه پرس ضایعات

آیا می دانید دستگاه پرس ضایعات چیست؟ آیا میدانید نحوه عملکرد این دستگاه به چه صورت است؟

در مجموعه ماشین سازی برادران صادقی با ما همراه باشید تا با این دستگاه و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شوید.

همان طور که میدانید در کارخانه های صنعتی مانند: کارخانه خودروسازی از تجهیزات و دستگاه های سنگین بسیار زیادی استفاده می شود که هر دستگاه وظیفه مخصوص به خود را به عهده دارد و با بهره گیری از آنها اهداف مورد نظر کارخانه به دست می آیند.

این مدل از  دستگاه ها اکثرا  در کارخانه هایی نظیر: کارخانه خودروسازی و یا کارخانه بازیافت و … استفاده می شود.

دستگاه پرس ضایعات چیست؟

به دستگاهی گفته می شود که از آن برای پرس کردن ضایعات محصولات تولیدی استفاده می شود تا از پسماند های مواد نیز بتوان به صورت مجدد استفاده کرد و یا آن ها را در خصوص امور دیگری استفاده نمود.

با پرس شدن ضایعات توسط این دستگاه ها می توان آنها را به ورقه های همشکل و هم اندازه ای به صورت یکدست تبدیل کرد و از آنها برای امور مورد نظر بهره برد.

دستگاه پرس ضایعات چگونه عمل میکند؟

این دستگاه سنگین وزن مجهز به قالب هایی در اندازه و اشکال مختلف است که با قرار گرفتن فلزات و ضایعات مورد نظر در داخل دستگاه و با آغاز فعالیت دستگاه، تمامی این ضایعات فشرده سازی و پرس می شوند و فرم قالب مورد نظر را به خود میگیرند.

با فشرده سازی تکه های فلز و یا سایر مواد به کمک دستگاه پرس ضایعات می توان بر اساس تغییر شکل به وجود آمده در فلز از آن مجددا استفاده کرد.

انواع دستگاه پرس ضایعات:

در بخش فوق نحوه عملکرد دستگاه پرس ضایعات را بیان کردیم. اما در این بخش باید اشاره کنیم که این دستگاه انواع مختلفی به شرح زیر دارد که هر یک از انواع آن از مدل های دیگر متفاوت است و تفاوت هایی در نحوه عملکرد دستگاه وجود خواهد داشت. اما در حالت کلی ماهیت عملکرد آنها یکسان است و همه انواع آن به منظور پرس ضایعات به کار می روند.

انواع دستگاه پرس ضایعات عبارتند از:

  • پرس پیچی

  • پرس اهرمی

  • پرس مکانیکی

  • پرس هیدرولیک

  • پرس پنوماتیک

  • پرس پیچ اصطکاک

پرس های اهرمی ظاهری شبیه به بدنه قیچی دارند که از آنها برای برش گوشه های کار و تولید ورقه های نازک فلزی استفاده می شود.

پرس های پیچی نیز به این شکل هستند که در آنها با چرخاندن دسته پرس، سر آن به صفحه ذوزنقه متصل می شود و به شکل عمودی بالا و پایین می رود.

از این پرس برای برش دادن ورقه های نازک فلزی و مقوا استفاده می شود.

در ادامه باید گفت که پرس های هیدرولیک نیز متشکل از روغن و سیلندر هستند که با ارسال شدن روغن پر فشار در دستگاه، سیلندر های آن شروع به حرکت می کنند و بالا و پایین می روند.

پرس های هیدرولیکی امروزه بهترین انواع پرس هستند که در کارخانه ها استفاده می شوند.

از پرس های پنوماتیک که متشکل از سیلندر و پیستون هستند به منظور حفاری ورقه های نازک استفاده می شود.

در ادامه پرس پیچ اصطکاک نیز که از انواع بسیار رایج پرس ضایعات است برای حفاری و شکل گیری استفاده می گردد و حرکت در آن توسط موتور برقی آغاز می شود و به چکش پرس هدایت می گردد.

هدف از به کار بردن دستگاه پرس ضایعات چیست؟

همان طور که میدانید برای تهیه فلزات در انواع مختلف در خصوص تامین نیاز یک کارخانه باید هزینه بسیار زیادی پرداخت شود و از آنجایی که فلزات هزینه بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهند، باید در مصرف انها صرفه جویی به عمل آید تا هزینه های یک کارخانه به این شکل کاهش پیدا کند.

به همین دلیل می توان گفت که مهم ترین هدف از به کار بردن از این قبیل دستگاه به وجود اوردن امکان استفاده مجدد از ضایعات تولید شده، صرفه جویی در هزینه و زمان و … است.

بخش پایانی:

در مجموعه ماشین سازی  برادران صادقی بیان کردیم که دستگاه پرس ضایعات چگونه عمل میکند و انواع آن چیست. در انتها این نکته را فراموش نکنید که برای کار کردن با هر یک از این پرس ها باید از دانش کافی و مهارت مورد نیاز برخوردار باشید تا از بروز حادثه و یا ایجاد مشکل درعملکرد دستگاه جلوگیری به عمل آید.

نویسنده

seokar seokar

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...